قتل فجیع مامور امنیتی سازمان صحی جهان در ننگرهار؛ دومین مورد در یک سال اخیر

شفقناافغانستان- در حالی که تمرکز جامعه بین‌المللی روی بحران‌های انسانی در افغانستان کم‌کم کاهش پیدا کرده است، خبرهایی از وقوع یک قتل فجیع در دفتر سازمان جهانی بهداشت (WHO) در ولایت ننگرهار به گوش رسیده است.

به گزارش شفقناافغانستان؛ منابع محلی روز سه‌شنبه، ۱۳ جوزا، اعلام کردند که سید قیام‌الدین، شهروند ولسوالی یمگان در ولایت بدخشان، در داخل اتاق خواب خود در دفتر منطقه‌ای WHO در شهر جلال‌آباد کشته شده است. وی پیش از فوت، مورد شکنجه قرار گرفته بود.

قیام‌الدین در بخش امنیتی این دفتر مشغول به کار بوده و از اقلیت مذهبی اسماعیلیه در بدخشان محسوب می‌شد. این در حالی است که حدود هشت ماه قبل، برادرش به نام سید شامیر یمگانی نیز در همین مکان به قتل رسیده بود.

تاکنون نه طالبان و نه دفتر سازمان جهانی بهداشت واکنشی به این رویداد نشان داده‌اند. علت و انگیزه قتل‌ها نیز هنوز مشخص نشده است.

این دومین حادثه قتل در دفتر منطقه‌ای WHO در افغانستان طی یک سال گذشته محسوب می‌شود. اتفاقاتی که سؤالات جدی درباره امنیت و نظارت در این مراکز بین‌المللی را مطرح می‌کند.

این در حالیست که وقوع دو قتل در یک دفتر بین‌المللی و در شرایطی که مقام‌های طالبانی واکنشی نشان نداده‌اند، می‌تواند نشانه‌ای از ضعف یا بی‌تفاوتی در مدیریت امنیتی باشد.
همچنین عدم پاسخگویی سازمان جهانی بهداشت در قبال این حوادث، سؤالاتی درباره تعهد آن سازمان به حفظ امنیت کارمندان محلی در مناطق بحرانی ایجاد می‌کند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار