سازمان ملل: یک چهارم جمعیت جهان بدون دسترسی به آب آشامیدنی سالم زندگی می‌کنند

شفقناافغانستان- سازمان ملل متحد امروز سه‌شنبه اعلام کرد: بیش از دو میلیارد نفر در سراسر جهان هنوز به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس۲۴ نوشت: آژانس‌های بهداشت و کودکان سازمان ملل متحد اعلام کردند: سال گذشته از هر چهار نفر در سراسر جهان، یک نفر به آب آشامیدنی ایمن و مدیریت‌شده دسترسی نداشت و بیش از ۱۰۰ میلیون نفر همچنان به آب‌های سطحی آشامیدنی – مثلاً از رودخانه‌ها، برکه‌ها و کانال‌ها – وابسته بودند.

سازمان بهداشت جهانی و یونیسف اعلام کردند : خدمات ناکافی آب، فاضلاب و بهداشت میلیاردها نفر را در معرض خطر بیماری قرار می‌دهد به طوریکه جهان هنوز از رسیدن به هدف دستیابی به پوشش جهانی چنین خدماتی تا سال ۲۰۳۰ فاصله زیادی دارد.

طبق این گزارش آب آشامیدنی قابل دسترس در محل باید عاری از آلودگی‌های مدفوعی و شیمیایی اولویت‌دار باشد که این اولویت اصلی از مجموع اولویت‌های پنجگانه است.

این گزارش همچنین چهار سطح از خدمات آب آشامیدنی را بررسی کرده است که چهار سطح عبارتند از: سطح پایه (آب بهبود یافته که دسترسی به آن کمتر از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد)، سطح محدود (بهبود یافته، اما زمان بیشتری طول می‌کشد)، سطح بهبود نیافته (به عنوان مثال، از یک چاه یا چشمه محافظت نشده) و در نهایت آب سطحی.

براساس این گزارش ۲۸ کشوری که در آنها بیش از یک نفر از هر چهار نفر هنوز فاقد خدمات اولیه مربوط به آب بودند، عمدتاً در آفریقا متمرکز بودند.

این خبر را در فرانس۲۴ ببینید

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار