شفقنا افغانستان – محمد عمر مخلص، فرمانده پیشین طالبان در ولایت پکتیا، در محفل خداحافظی خود اعتراف کرده که این گروه قصد داشت خبرنگاران را به قتل برساند، اما بیشتر آنها موفق شدند از کشور خارج شوند.
به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، این فرمانده طالبان در محفل خداحافظی خود در پکتیا گفته است: «ما تمام خبرنگاران را میکشتیم. اینها خبرنگار نبودند، خائن بودند. ما اینها را میکشتیم و تعقیب میکردیم، اما نجات یافتند، فرار کردند و خود را به بادارانشان رساندند.»
این فرمانده وابسته به شبکه حقانی به تازگی به دستور هبتالله آخوندزاده، از پکتیا برکنار و بهعنوان آمر حوزه سوم شهر کابل تعیین شده است.
طالبان پس از تسلط دوباره بر افغانستان، به صورت گسترده اقدام به سرکوب خبرنگاران و رسانهها کردهاند.
این گروه بارها خبرنگاران را بازداشت، زندانی و شکنجه کردهاند و با یورش بر رسانهها، دفاتر آنان را مسدود کرده است.