شفقنا افغانستان – عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رییسالوزرای طالبان با سید محمد اتابک، وزیر صنعت، تجارت و معدن ایران دیدار و گفتوگو کرده است.
به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، در این دیدار که امروز انجام شد، دو طرف پیرامون تجارت، ترانزیت، سرمایهگذاری و بندر چابهار بحث و گفتوگو کردند.
بر اساس اعلامیهی دفتر معاونت اقتصادی رییسالوزرای طالبان، آنان همچنین در مورد کارآیی بیشتر کمیته مشترک اقتصادی میان دو کشور، بحث کردند.
سفارت ایران در کابل نیز نوشته است که وزیر صنعت، معدن و تجارت آن کشور با معاون رییسالوزرای طالبان «در خصوص پیگیری توافقات اقتصادی و تجاری گفتوگو کرد».
این سفارت افزوده است: «دو طرف گسترش همکاریها در بخش صنعت، معدن و تجارت را مورد تأکید قرار دادند.»
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران دیروز در رأس یک هیأت برای گفتوگو با مقامهای طالبان وارد کابل شد.
ایران و طالبان در چهار سال اخیر، روابط گستردهی سیاسی و اقتصادی داشتهاند.
در این مدت، ایران به بزرگترین صادرکنندهی کالا به افغانستان تبدیل شده است.