درگیری طالبان و پاکستان؛ گزارشگر سازمان ملل خواستار حفاظت از غیرنظامیان شد

شفقنا افغانستان – ریچارد بنت، گزارشگر ویژه‌ی حقوق‌‌ بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان، خواستار حفاظت از غیرنظامیان و پابندی به قوانین بین‌المللی در جریان درگیری مرزی میان طالبان و پاکستان شده است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، آقای بنت امروز در ایکس نوشته است که از گزارش‌ها در مورد تلفات متعدد غیرنظامیان و آوارگی ناشی از درگیری مداوم در مرز افغانستان و پاکستان عمیقا نگران است.

او همچنین از طالبان و پاکستان خواسته است که حداکثر خویشتن‌داری را از خود نشان دهند.

نیروهای طالبان و پاکستان در چهار روز اخیر بارها در ناطق مرزی دو کشور باهم درگیر شده‌اند.

در تازه‌ترین مورد، طالبان امروز اعلام کردند که در حملات نیروهای پاکستانی در اسپین‌بولدک قندهار، دست‌کم ۱۲ غیرنظامی کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

درگیری مرزی میان طالبان و پاکستان نگرانی شماری از کشورهای همسایه و منطقه را در پی داشته است.

کشورهای مختلف از دو طرف خواسته‌اند که خویشتن‌داری نشان دهند و اختلافات را از طریق گفت‌وگو حل کنند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار