گزارشگر سازمان ملل از توافق آتش‌بس میان طالبان و پاکستان استقبال کرد

شفقنا افغانستان – ریچارد بنت، گزارشگر ویژه‌ی حقوق‌‌ بشر سازمان ملل متحد از توافق آتش‌بس میان طالبان و پاکستان استقبال کرده و آن را یک گام حیاتی دانسته است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، آقای بنت امروز در ایکس نوشته است که در درگیری میان طالبان و پاکستان غیرنظامیان آسیب دیدند و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرده است.

او افزوده است: «ایمنی آنان (غیرنظامیان) باید در اولویت باشد. قوانین بین‌المللی اختیاری نیست‌. از همه‌ی کسانی‌ که کمک کردند، به‌ویژه از دیپلماسی قطر صمیمانه قدردانی می‌کنم.»

طالبان و پاکستان بامداد دیروز با میانجی‌گری قطر و ترکیه توافق‌نامه‌ی آتش‌بس امضا کردند.

براساس آمار ابتدایی یوناما، در جریان درگیری میان دو طرف، دست‌کم ۱۸ غیرنظامی کشته و ۳۶۱ غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار