شفقنا افغانستان – شوکت میرضیایف، رییسجمهور اوزبیکستان در بخشی از سخنرانیاش در اولین اجلاس «آسیای میانه – جاپان» در شهر توکیو، بر ثبات در افغانستان تاکید کرد.
به گزارش شفقنا افغانستان، او گفته است همکاری مشترک به بهبود زندگی مردم و وضعیت افغانستان کمک خواهد کرد.
به گزارش شفقنا افغانستان، اجلاس آسیای میانه و جاپان روزهای جمعه و شنبه ۱۹ و ۲۰ دسامبر در توکیو برگزار شد.
این رویداد، گفتوگویی چندجانبه بین پنج کشور آسیای میانه؛ اوزبیکستان قزاقستان، قرغیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان . جاپان است و هدف اصلی آن گسترش همکاریهای متقابل و مسائل منطقهای است.
امنیت و ثبات منطقه، گسترش همکاری و هماهنگی و مبارزه با تروریسم و جرایم سازمانیافته از جمله موضوعاتی است که در دستور کار این نشست بوده است.