شفقنا افغانستان- وزارت امور مهاجران و عودتکنندگان طالبان اعلام کرده است که ۳۴۵ مهاجر افغانستان از زندانهای پاکستان آزاد شده و به کشور بازگشتهاند؛ رخدادی که در ادامه فشارهای فزاینده بر مهاجران افغان در این کشور همسایه صورت میگیرد.
به گزارش شفقنا افغانستان؛ بر اساس خبرنامهای که این وزارت روز پنجشنبه ۱۱ جدی منتشر کرده، این افراد پس از آزادی از طریق گذرگاه اسپینبولدک وارد افغانستان شدهاند.
به گفته طالبان این مهاجران به دلیل نداشتن مدارک اقامتی بین یک تا دو ماه در زندانهای پاکستان نگهداری شده بودند.
این در حالی است که طی روزهای اخیر، پولیس پاکستان روند بازداشت مهاجران افغانستان بدون مدرک را تشدید کرده و همزمان از تمدید ویزای شمار زیادی از مهاجران افغان خودداری میکند؛ وضعیتی که نگرانیهای گستردهای را در میان جامعه مهاجران بهوجود آورده است.
افزایش بازداشت و زندانیکردن مهاجران افغان در پاکستان، نشانهای از سیاست فشار هدفمند علیه یکی از آسیبپذیرترین گروههای انسانی است. ادامه این روند در کنار ناتوانی طالبان در حمایت مؤثر از شهروندان، میتواند بحران مهاجرت و بازگشت اجباری را بیش از پیش تشدید کند.