دادگاه عالی طالبان ۷ نفر را در زابل به اتهام لواطت و دزدی به شلاق و حبس محکوم کرد

شفقنا افغانستان- دادگاه عالی طالبان اعلام کرد که هفت نفر در ولایت زابل، ولسوالی شاه‌جوی به اتهام «لواطت» و دزدی به مجازات شلاق و زندان محکوم شده‌اند.
به گزارش شفقنا افغانستان؛ بر اساس خبرنامه این دادگاه که روز دوشنبه، ۲۵ حوت منتشر شد، احکام صادره برای این افراد شامل ۲۰ تا ۳۰ ضربه شلاق و ۸ ماه تا ۳ سال حبس تعزیری است. این در حالی است که روز گذشته نیز ۲۱ تن در کابل به اتهام فروش و قاچاق مواد مخدر، مشابه همین مجازات را دریافت کردند.
ریچارد بنت، گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان، پیش‌تر هشدار داده بود که طالبان در سال گذشته بیش از هزار نفر را به مجازات‌های جسمانی از جمله شلاق‌زنی محکوم کرده‌اند؛ اقداماتی که نهادهای بین‌المللی آن را نقض آشکار استانداردهای حقوق بشری می‌دانند.

این در حالیست که تداوم اجرای مجازات‌های جسمانی توسط طالبان، بدون رعایت موازین دادرسی عادلانه و تعاریف بین‌المللی جرم، نه‌تنها مشروعیت این حکومت را در عرصه جهانی تضعیف می‌کند بلکه زمینه‌ساز تشدید انزوای دیپلماتیک و تحریم‌های بیشتر خواهد شد. از سوی دیگر، این رویکرد سرکوبگرانه می‌تواند نارضایتی‌های پنهان اجتماعی را دامن زده و ثبات داخلی افغانستان را در بلندمدت با چالش مواجه سازد.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار