گزارشگر سازمان ملل متحد باردیگر خواستار بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها به روی زنان و دختران افغا‌نستان شد

شفقنا افغانستان – ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق‌‌بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان باردیگر خواستار لغو ممنوعیت آموزش زنان و دختران شد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، آقای بنت در پیامی که به مناسبت نوروز منتشر کرده، نوشته است که تنها در افغانستان سال‌نو، آغاز سال تحصیلی دیگری است که در آن دختران بالا‌تر از صنف ششم نمی‌توانند به مکتب بروند و زنان نمی‌توانند به دانشگاه بروند.

او افزوده است که این ممنوعیت غیرقابل قبول است و باید لغو شود.

طالبان پس از تسلط دوباره بر افغانستان، دختران بالاتر از صنف ششم را از رفتن به مکتب منع کردند.

این گروه همچنین زنان و دختران را از رفتن به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، از جمله انیستیتوت‌های طبی منع کرده‌اند.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، براثر این سیاست‌های طالبان بیش از ۲.۵ میلیون دختر در افغانستان از رفتن به مکتب و دانشگاه محروم شده‌اند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار