شفقنا افغانستان- مصاحبه با سربازان آمریکایی در خدمت فعال و ذخیره نشان میدهد که برخی از نیروهای آمریکایی با ورود جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران به هفته چهارم خود، احساس “ضعف، فشار روانی شدید و سرخوردگی” میکنند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، بر اساس گزارشی از وبسایت “هافپست”، “مایک برسنر”، مدیر اجرایی مرکز “وجدان و جنگ”، گفت که گروهش در سالهای گذشته سالانه بین ۵۰ تا ۸۰ سرباز را پذیرش میکرد، اما ماه مارس شاهد “افزایش ۱۰۰۰ درصدی” بوده است، به طوری که روزانه حداقل یک سرباز جدید با این سازمان تماس میگیرد.
او روز جمعه نوشت که گروهش در حال رسیدگی به درخواستهای “فوری” برای سربازان وظیفه از ارتش، نیروی دریایی و تفنگداران دریایی است.
یک مقام نظامی که مسئول رسیدگی به سربازان تخلیه شده از خاورمیانه به آلمان است، گفت که سربازان از “حفاظت ناکافی و برنامهریزی نامناسب” رنج میبرند و اشاره کرد که یک عملیات زمینی “فاجعه مطلق” خواهد بود “ما هیچ برنامهای برای آن نداریم. حتی نمیتوانیم به طور کامل از یک پایگاه زمینی در صحنه نبرد دفاع کنیم.” تاکنون ۱۳ سرباز کشته و دستکم ۲۳۲ نفر زخمی شدهاند که هفت نفر از کشتهشدگان در اثر حملات بودهاند.
یک کهنه سرباز و از نیروهای ذخیره، به نقل از سربازان گفت: “ما نمیخواهیم برای اسرائیل بمیریم ما نمیخواهیم مهرههای سیاسی باشیم.” یک نیروی ذخیره دیگر نیز گزارش داد که نظرات مشابهی را شنیده است و اشاره کرد که در دو هفته گذشته شش بار اطلاعاتی از سربازان وظیفه دریافت کرده است، امری که در ۲۰ سال خدمتش سابقه نداشته است.
بسیاری از کهنه سربازان هشدار دادهاند که واشنگتن در آستانه ورود به باتلاقی پرهزینه شبیه به جنگهای عراق و افغانستان است و اشاره کردند که بحثهای صادقانهتر در مورد شکستهای آن جنگها و گسترش رسانههای اجتماعی، سربازان جوانتر را نسبت به خطرات آگاهتر کرده است.
همچنین نظرسنجی شبکه “انبیسی نیوز” در این ماه نشان داد که ۶۳ درصد از رایدهندگان زیر ۳۴ سال اکنون نگاه منفی به اسرائیل دارند، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۳، ۳۷ درصد بوده است. این تغییر نشاندهنده افزایش تردیدها در میان سربازان جوان در مورد مشارکت در یک عملیات مشترک آمریکا و اسرائیل است.