ادامه‌ی مجازات صحرایی؛ طالبان چهار نفر را در ولایت شیعه‌نشین دایکندی شلاق زدند

شفقنا افغانستان – دادگاه عالی طالبان از اجرای حکم شلاق در ملاءعام بر چهار نفر در ولایت دایکندی خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، این دادگاه با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است که این افراد امروز به اتهام «خوردن روزه» و «انتقال شراب»، شلاق زده شده‌اند.

براساس اعلامیه‌ی دادگاه عالی طالبان، هرکدام از این افراد بین ۲۰ تا ۳۹ ضربه شلاق زده شده‌اند و به دو ماه تا دو سال حبس تنفیذی نیز محکوم شده‌اند.

طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان، بارها افراد متهم را در ملاءعام شلاق زده‌اند و ۱۲ نفر را نیز در ملاءعام اعدام کرده‌اند.

نهادهای بین‌المللی حقوق‌‌ بشری اعدام و مجازات بدنی افراد متهم را خلاف قوانین بین‌المللی و کرامت انسانی می‌دانند و خواستار توقف آن هستند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار