عراقچی از عمان وارد اسلام‌آباد پاکستان شد

شفقنا افغانستان – عباس عراقچی، وزیر امور خارجه‌ی ایران که مسقط، پایتخت عمان را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرده بود، ساعتی پیش وارد پایتخت پاکستان شد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، وزیر امور خارجه‌ی ایران شامگاه دیروز از پاکستان به عمان رفته بود و با مقام‌های آن کشور در مورد «موضوعات مرتبط با ایمنی و امنیت تردد در تنگه‌ی هرمز، امنیت منطقه‌ی خلیج فارس و دریای عمان، همکاری‌های اقتصادی فیمابین کشورهای منطقه، و نیز تحولات مرتبط با مذاکرات خاتمه‌ی جنگ با میانجی‌گری پاکستان» بحث و تبادل نظر کرد.

خبرگزاری ایرنا گزارش داده است که عراقچی قرار است باردیگر با مقام‌های پاکستان دیدار و گفت‌وگو کند و سپس از این کشور راهی روسیه شود.

سفرهای وزیر خارجه‌ی ایران به پاکستان در حالی انجام می‌شود که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا سفر نمایندگان آن کشور به پاکستان را برای گفت‌وگو با ایران لغو کرده است.

در پی لغو سفر نمایندگان امریکا به اسلام‌آباد، امیدها به برگزاری دور جدید مذاکرات میان دو کشور کاهش یافته است، اما مقام‌های پاکستان گفته‌اند که همچنان به تلاش‌های خود ادامه می‌دهند.

برچسب‌گذاری شده:
اشتراک این مقاله

آخرین اخبار