شهباز شریف: تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا در خاورمیانه ادامه دارد

شفقنا افغانستان- نخست وزیر پاکستان بر ادامه تلاش‌ها برای گفتگو میان ایران و آمریکا و صلح در خاورمیانه تاکید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، آناتولی نوشت: شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان امروز چهارشنبه گفت: تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه «به طور مداوم» ادامه دارد.

شریف در جلسه کابینه گفت: مذاکرات بین واشنگتن و تهران در اوایل این ماه که در اسلام‌آباد برگزار شد، ۲۱ ساعت طول کشید و پاکستان نقش فعالی در پشت صحنه ایفا کرد. شریف به وزرای دولت گفت: «تلاش‌های ما برای صلح به طور مداوم ادامه دارد و ادامه خواهد یافت.» او همچنین از تلاش‌های اسحاق دار، وزیر امور خارجه، سپهبد عاصم منیر، رئیس ستاد ارتش و محسن نقوی، وزیر کشور، که با هر دو طرف ملاقات و مذاکرات را تسهیل کردند، قدردانی کرد.

نخست وزیر پاکستان همچنین گفت: با سیدعباس عراقچی وزیر خارجه ایران در روز جمعه یک جلسه مفصل دو ساعته داشته است. شریف گفت: عراقچی به او اطمینان داده است که پس از گفتگو با رهبری ایران، به پاکستان پاسخ خواهد داد.

او با برجسته کردن تأثیر گسترده‌تر بحران، هشدار داد که افزایش قیمت نفت به فشارهای اقتصادی جهانی می‌افزاید و گفت: «ما با یک وضعیت چالش‌برانگیز روبرو هستیم.»

این خبر را در آناتولی ببینید

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار