شفقنا افغانستان – به گفته مقامات خیبرپختونخوا، در پی حمله به پاسگاه «فتحخیل» در منطقه بنوی این ایالت پاکستان، شمار کشتهشدگان به دستکم ۱۵ پولیس افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، پیش از این، سجاد خان، یکی از افسران پولیس، گفته بود که اجساد ۱۲ نفر از زیر آوار بیرون کشیده شده و دو تن دیگر مجروح شدهاند که برای مداوا به شفاخانه مرکزی بنو انتقال یافتهاند.
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام پولیس گزارش داد که افراد مسلح تلاش داشتند موتر مملو از مواد منفجره را وارد مرکز پولیس کنند، اما با تیراندازی نیروها مواجه شدند.
او میافزاید که این پاسگاه پولیس به طور کامل ویران شده است.
گفته میشود هنگام وقوع حمله، ۱۵ نیروی پولیس در پاسگاه حضور داشتند؛ منطقه به طور کامل تحت محاصره درآمده و عملیات پاکسازی در جریان است.
یک مقام دیگر پولیس به شرط فاش نشدن نامش به رویترز گفت: «تروریستها ابتدا با استفاده از یک موتر بمبگذاری شده به پاسگاه حمله کردند و سپس افراد مسلح وارد محوطه شده و شروع به تیراندازی به سوی نیروها کردند.»
وی میگوید: «نیروهای امنیتی بیشتری برای کمک اعزام شدند که آنها نیز مورد حمله مسلحانه قرار گرفتند و در نتیجه آن، تعدادی کشته و زخمی شدند.»
برخی منابع پولیس به خبرگزاری رویترز گفتهاند که افراد مسلح در این حمله از «پهپاد» نیز استفاده کردهاند، اما این ادعا هنوز به طور مستقل تایید نشده است.
آمبولانسهای سازمانهای امدادی و شفاخانههای غیرنظامی به منطقه اعزام شدهاند و مقامات در شفاخانههای دولتی بنو وضعیت عاجل اعلام کردهاند.
بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، گروهی موسوم به «اتحادالمجاهدین» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.