پاکستان ۳۷۳ شهروند افغانستان را پس از آزادی از زندان اخراج کرد

شفقنا افغانستان- وزارت مهاجران طالبان اعلام کرده است که پاکستان در سه روز گذشته ۳۷۳ شهروند افغانستان را پس از آزادی از زندان به افغانستان اخراج کرده است.

به گزارش شفقنا افغانستان؛ به گفته این وزارت، افراد یادشده به دلیل نداشتن مدارک قانونی بازداشت شده بودند. از این میان، ۲۹۶ نفر از طریق گذرگاه تورخم و ۷۷ نفر دیگر از مسیر سپین‌بولدک وارد افغانستان شده‌اند.

منابع محلی می‌گویند پولیس پاکستان در گذشته مهاجران فاقد مدارک را به‌صورت مستقیم اخراج می‌کرد، اما در ماه‌های اخیر روند بازداشت و نگهداری آنان در زندان پیش از اخراج افزایش یافته است.

براساس آمار منتشرشده، تنها در ماه ثور سال جاری، بیش از دو هزار شهروند افغانستان پس از آزادی از زندان‌های پاکستان به کشور بازگردانده شده‌اند.

این در حالیست که افزایش روند بازداشت و اخراج مهاجران افغانستانی از پاکستان نشان‌دهنده تشدید سیاست‌های مهاجرتی اسلام‌آباد و فشار فزاینده بر مهاجران فاقد مدارک است.
این وضعیت می‌تواند به افزایش فشار انسانی و اقتصادی بر افغانستان منجر شود در حالی که نبود سازوکارهای مشترک مدیریت مهاجرت، بحران را پیچیده‌تر می‌سازد.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار