هاآرتص: افشاگری پنتاگون پیام پایان جنگ با ایران را به اسرائیل مخابره کرد

شفقنا افغانستان- روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت که افشای اطلاعات از سوی پنتاگون علیه اسرائیل، حامل این پیام روشن است که آمریکا تمایلی به ادامه جنگ با ایران ندارد و به دنبال پایان دادن به درگیری‌هاست.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه عربی ۲۱ نوشت: این روزنامه عبری‌زبان اعلام کرد دو افشای مهم از درون وزارت جنگ آمریکا در تل‌آویو نگرانی و توجه زیادی برانگیخته است. به نوشته هاآرتص، مقام‌های ارشد پنتاگون در گفت‌وگو با رسانه‌های نزدیک به دولت آمریکا فاش کرده‌اند که بخش عمده بار دفاع از اسرائیل در برابر حملات موشکی در جریان جنگ اخیر بر عهده آمریکا بوده است.

هاآرتص همچنین به افشای دیگری اشاره کرد که نشان می‌دهد آمریکا با کمبود شدید موشک‌های رهگیر روبه‌رو شده و همین مسئله واشنگتن را به سمت تلاش برای دستیابی به توافق سوق داده است. این روزنامه تاکید کرد پیامی که از این افشاگری‌ها دریافت می‌شود آن است که هرگونه شکست در توافق با ایران، در واقع به پای اسرائیل نوشته خواهد شد و حامیان دونالد ترامپ نیز از هم‌اکنون خود را برای حمله سیاسی آماده کرده‌اند.

در ادامه گزارش آمده است که وبگاه خبری راست‌گرای «فری پرس» که ارتباط نزدیکی با منابع کاخ سفید دارد، از افزایش این برداشت در واشنگتن خبر داده که ترامپ در حال آماده‌سازی زمینه خروج از جنگ است.

به نوشته هاآرتص، منابع کاخ سفید گفته‌اند اسکات بسنت وزیر خزانه‌داری آمریکا توانسته ترامپ را قانع کند که ادامه جنگ بدون بازگشایی تنگه هرمز می‌تواند اقتصاد آمریکا را با فروپاشی روبه‌رو کند. همچنین بیشتر متحدان و حامیان ترامپ از او خواسته‌اند هرچه سریع‌تر به جنگ پایان دهد.

هاآرتص در بخش دیگری از گزارش خود نوشت آنچه تازه برای ترامپ آشکار شده، ناتوانی صنایع نظامی آمریکا در پاسخگویی به حجم مأموریت‌هایی است که دولت آمریکا بر عهده گرفته است. این روزنامه مدعی شد پس از عملیات ربایش نیکولاس مادورو و همچنین جنگ با ایران، آمریکا با کمبود شدید موشک‌های رهگیر مواجه شده است.

این گزارش با استناد به روزنامه واشنگتن پست افزود اسرائیل در جنگ با ایران حدود ۱۹۰ موشک رهگیر شلیک کرده، در حالی که آمریکا برای دفاع از اسرائیل حدود ۳۰۰ موشک رهگیر به کار گرفته است.

بر اساس برآوردهای وزارت جنگ آمریکا، واشنگتن بیش از ۲۰۰ موشک سامانه دفاع موشکی THAAD را برای حفاظت از اسرائیل مستقر کرده که نزدیک به نیمی از ذخایر پنتاگون را شامل می‌شود. همچنین آمریکا بیش از ۱۰۰ سکوی پرتاب موشک از ناوهای نیروی دریایی خود در شرق دریای مدیترانه شلیک کرده است.

در مقابل، اسرائیل کمتر از ۱۰۰ موشک از سامانه Arrow و حدود ۹۰ موشک از سامانه David’s Sling استفاده کرده است.

این خبر را در عربی۲۱ ببینید

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار