شفقنا افغانستان – هزاران نفر از مردم کشور آفریقایی کنیا در اعتراض به طرح دولت آمریکا برای قرنطینه ابولایی، دست به تظاهرات زدند.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ ساکنان شهر نانیوکی در مرکز کنیا به رویترز گفتند، هزاران نفر در اعتراض به اقدامات آمریکا برای راهاندازی یک مرکز قرنطینه ابولا در یک پایگاه نظامی در این شهر، به خیابانها آمدند. این اعتراض چند روز پس از آن صورت گرفت که دیوان عالی کشور به دولت دستور داد این طرح را به طور موقت متوقف کند.
دادگاه روز جمعه پس از طرح دعوی مبنی بر اینکه این مکان میتواند سلامت عمومی را به خطر بیندازد، دستور تعلیق موقت را صادر کرد.
مقامات ارشد آمریکایی گفتند این واحد ۵۰ تختخوابی در یک پایگاه نیروی هوایی در شهرستان لایکیپیا به آمریکاییهایی که در معرض ویروس قرار گرفتهاند اما هنوز بدون علامت هستند، خدمترسانی خواهد کرد. دولت کنیا نیز برنامههایی را برای راهاندازی این مرکز تأیید کرده است و وزیر بهداشت کنیا روز شنبه در بیانیهای گفت که این بخشی از یک تلاش گستردهتر برای تقویت سیستمهای واکنش اضطراری است.
معترضان راه اندازی این مرکز را تبعیض آمیز و توهین به مردم کنیا میدانند. گفتنی است شیوع ابولا در قسمتهایی از آفریقا به خصوص در کنگو باعث نگرانی نهادهای جهانی و کشورها شده است.
این خبر را در رویترز ببینید