همسر سابق پادشاه عربستان فاش کرد:حبس دوازده ساله دختران پادشاه در اقامتگاه اجباری

همسر سابق پادشاه عربستان با وکالت دادن به یک وکیل فرانسوی خواهان آزادی دخترانش از چنگال پدرشان شد، که این مساله باعث جلب توجه و تعجب همگان شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از مرآه الجزیره، وی تاکید کرد: حدود 12 سال است که پادشاه به انتقام دادن تقاضای طلاق از سوی مادر، دخترانش را در درون کاخ حبس نموده است.
وی « لوران دیوما» وزیر خارجه سابق فرانسه را وکیل پرونده آزادی دخترانش کرد و اعلام نمود که درصدد است این پرونده را در رسانه های گروهی منتشر کرده و جزییات آن را بیان نماید.
« الفایز» همسر سابق پادشاه عربستان تاکید کرد: مشکل دختران یک مساله شخصی نیست، بلکه عمومی بوده و در لیست حقوق بشر قرار می گیرد؛ زیرا حال 4 دختر در اقامتگاه اجباری روز به روز بدتر می شود؛ و دو تن از آن ها به شدت بیمار هستند و در حالی که ولایت زن در جامعه بر خودش ممنوع است، هیچ ولی و سرپرستی برای آن ها تعیین نشده است.
شاهزاده مطلقه در گفت و گویی که  بسیاری از رسانه های گروهی آن را منتشر کردند؛ با بیان این که به واسطه وکیل خود به سازمان ملل و حقوق بشر پیام نوشته است؛ گفت: نمی خواستم مساله جنبه عمومی پیدا کند و همگان از ان مطلع شوند، اما  دست کم 12 سال است که علیه نظام ظالم پادشاه و قوانین وی سکوت کرده ایم و امروز این سکوت را پایان می دهیم.

انتهای پیام

www.afghanistan.shafaqna.com

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار