مقامهای هند از دستگیری 35 خدمه یک کشتی آمریکایی خبر دادند

مقام‌های هند امروز (جمعه) از دستگیری 35 تن از خدمه کشتی آمریکایی به اتهام ورود به آب‌های هند و حمل غیرقانونی سلاح خبر دادند.

به گزارش شفقنا افغانستان (خیرگزاری شیعیان افغانستان)، ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا نوشت: یکی از مقام‌های پلیس هند که خواست نامش فاش نشود، گفت: نیروی ویژه هندوستان تمامی 35 خدمه کشتی آمریکایی را اوایل صبح امروز دستگیر کرد. تمامی این افراد تحت بازجویی مقام‌های ارشد پلیس هند قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول پلیس هند افزود: تمامی این افراد مسئول اقدامات دفاعی مختلف بودند.

این کشتی شنبه شب توسط گارد دریایی هند در ساحل تامیل نادو رهگیری و سپس به بندر توتی کورین برده شد و تمامی خدمه آن بازداشت شدند. همچنین حدود 30 اسلحه و بیش از 500 خشاب پر از این کشتی ضبط شد.

خدمه این کشتی با ملیت‌های مختلف هستند؛ دو تن از آن‌ها اوکراینی، شش تن انگلیسی، 14 تن استونیایی و 12 تن هندی هستند. علاوه بر این پس از دستگیری این افراد پلیس با سفارت خانه‌های این افراد تماس برقرار کرد.

این کشتی به یک کارخانه مستقر در آمریکا تعلق دارد که تامین کننده سرویس‌ها و خدمات امنیت دریایی برای حفاظت از کشتی‌ها در مقابل حملات دزدان دریایی است. این کشتی توسط سیرالئون ثبت شده است.

انتهای پیام

www.afghanistan.shafaqna.com

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار