استقبال طالبان از عدم اعطای جایزه صلح نوبل به ملاله یوسف‌زی

سخنگوی طالبان از عدم اعطای جایزه صلح نوبل به ملاله یوسف‌زی، دختر نوجوان پاکستانی که مورد حمله این شبه‌نظامیان این گروه قرار گرفته بود، را از سوی کمیته این جایزه استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری شیعیان افغانستان (شفقنا افغانستان) به نقل از شبکه خبری ان بی سی، گروه طالبان، کمیته صلح نوبل را به خاطر عدم انتخاب ملاله یوسف زی برای دریافت این جایزه مشهور مورد تحسین قرار داد و این تصمیم را یک خبر بسیار خوب توصیف کرد.

شهید الله شهید، سخنگوی طالبان به خبرگزاری فرانسه گفت: ملاله یوسف زی فردی سکولار است.

یوسف‌زی که اخیرا در برنامه‌ای تلویزیونی درباره تجربیات و محنت‌هایی که برای بهبود سیستم آموزشی برای دختران در پاکستان متحمل شده، سخن گفته، از سوی طالبان با تهدید مرگ مواجه شده است.

سخنگوی طالبان افزود: اگر ما به فرصت دیگری دست پیدا کنیم، در نهایت این دختر را می‌کشیم و این باعث افتخار ماست.

پس از آنکه یوسف‌زی متوجه شد برنده جایزه صلح نوبل نشده، در پیامی مثبت در توییتر سازمان منع تسلیحات شیمیایی را که برنده جایزه بود، مورد تحسین قرار داد و به خاطر این جایزه به این سازمان تبریک گفت.

انتهای پیام

www.afghanistan.shafaqna.com

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار