سرپرست وزارت ترانسپورت طالبان به ازبیکستان رفت

شفقنا افغانستان – وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان اعلام کرده است که حمید‌الله آخوندزاده، سرپرست این وزارت امروز (سه‌شنبه، ۵ جدی) در رأس یک هیأت به ازبیکستان رفته است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، بر اساس اعلامیه‌‌ی این وزارت، او در این سفر با وزیر ترانسپورت ازبیکستان در مورد توسعه روابط ترانسپورتی بین دو کشور بحث می‌کند.

سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان در این سفر با مسئولان اداره‌ی هوانوردی ازبیکستان نیز دیدار خواهد کرد.

این سفر در حالی انجام شده است که چندی پیش وزیر ترانسپورت ازبیکستان نیز در ترکیب یک هیأت از مقام‌های مختلف آن کشور به کابل آمده بود.

وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان گفته است که در این سفر در مورد همکاری دوجانبه در زمینه‌ی ترانسپورت زمینی بحث شده بود.

روابط طالبان و ازبیکستان در ماه‌های اخیر گسترش یافته و هیأت‌های از دو طرف به کابل و تاشکند سفر کرده‌اند‌ و تفاهم‌نامه‌های در بخش‌های مختلف امضا کرده‌اند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار