درس‌های حضوری دانشگاه کابل بدون دانشجویان دختران آغاز شد

شفقنا افغانستان –  دانشگاه کابل از آغاز درس‌های حضوری دانش‌جویان این دانشگاه خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری شففقنا افغانستان، ریاست امور دانش‌جویان دانشگاه کابل طی مکتوبی به دانشکده‌های این دانشگاه گفته که درس‌های حضوری دانش‌جویان روز سه‌شنبه، ۱ حوت آغاز شده است.

بربنیاد این مکتوب، به مدت یک ماه درس‌های دانش‌جویان این دانشگاه به صورت «جدی و تشدیدی» ادامه خواهد داشت.

هرچند در این مکتوب در مورد حضور یا عدم حضور دانش‌جویان دختر چیزی گفته نشده، اما از بیشتر از دو سال به این‌سو، زنان و دختران در کشور از ابتدایی‌ترین حق بشری و مدنی‌شان که فراگیری آموزش و تحصیل است، محروم هستند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در تازه‌ترین واکنش خود به این تصیم طالبان گفته است که ممنوعیت ظالمانه دسترسی دختران به تحصیل و کار در افغانستان باید لغو شود.

او تاکید کرده است که زنان و دختران در افغانستان باید به‌طور معنادار در همه عرصه‌های زنده‌گی حضور داشته باشند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار