سفیر ایران در کابل: تقویت مرز مشترک با افغانستان در دستور کار تهران قرار دارد

شفقناافغانستان – علی‌رضا بیگ‌دلی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، بر لزوم تقویت مرزهای مشترک میان ایران و افغانستان تأکید کرده و گفته است که توسعه این مرزها، به‌عنوان یکی از اولویت‌های روابط دوجانبه، در دستور کار تهران قرار دارد.

به گزارش شفقناافغانستان؛ بیگ‌دلی روز شنبه، ۲۳ حمل، در دیدار با والی خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های مرزی دو کشور، اظهار داشت که ایران در پی تقویت مسیر ارتباطی جاده ماهیرود–سربیشه به ولایت فراه افغانستان است؛ مسیری که قرار است به کمربند حمل‌ونقل خراسان جنوبی متصل شود و بستری برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور فراهم کند.

او با اشاره به شعار سال جاری در ایران، تصریح کرد: «برای تحقق این شعار، باید زیرساخت‌های تولید و صادرات تقویت شود، ذهنیت‌ها تغییر کند و بسترهای لازم برای تسهیل همکاری‌ها مهیا گردد.»

در هفته‌های اخیر نیز شماری از مقام‌های بلندپایه ایرانی، با هدف ارزیابی میدانی فرصت‌های اقتصادی، از شهرک صنعتی هرات و خط آهن خواف–هرات بازدید کرده‌اند، بازدیدی که می‌تواند نشانه‌ای از عزم جدی دو کشور برای گسترش همکاری‌های فرامرزی و اتصال اقتصادی پایدار باشد.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار