شورای پناهندگان ناروی برای رسیدگی به زلزله‌زدگان افغانستان خواستار دو میلیون دالر بودجه شد

شفقنا افغانستان – شورای پناهندگان ناروی برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه در شرق افغانستان، خواستار دو میلیون دالر بودجه شد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا، یان ایگل، دبیرکل شورای پناهندگان ناروی عصر امروز در ایکس این درخواست را مطرح کرده است.

شورای پناهندگان ناروی گفته است که با این بودجه به ۲۵ هزار نفر در شش ماه آینده کمک خواهد کرد.

این شورا گفته است که از جمله برای ۱۰ هزار نفر خدماتی در زمینه‌ی سرپناه اضطراری و انتقالی، دسترسی به آب و بازسازی سیستم‌های تخریب‌شده‌ی‌ آبرسانی ارائه و همچنین به آنان کیت‌های بهداشتی و آگاهی‌بخشی در زمینه‌ی شیوع بیماری‌ها توزیع خواهد کرد.

شورای پناهندگان ناروی افزوده است که به هزار نفر دیگر، از جمله زنان و دختران خدمات حقوقی ارائه و آنان را در زمینه‌ی اخذ مجدد اسناد و مدارک تخریب‌شده، کمک خواهد کرد.

این شورا اضافه کرده است که برای پنج هزار نفر دیگر کمک نقدی جهت رفع نیازهای فوری‌شان توزیع خواهد کرد.

زمین‌لرزه‌ی شش ریشتری در شرق کشور تلفات و خسارات گسترده‌ای برجای گذاشته است.

براساس آمار طالبان، این زمین‌لرزه در کنر جان بیش از هزار و ۴۰۰ نفر را گرفته و بیش از پنج هزار خانه را ویران کرده است.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار