ادعای الجزیره از پاسخ آمریکا به ایران؛ واشنگتن غرامت جنگ را رد کرد

شفقنا افغانستان – شبکه خبری الجزیره به نقل از آنچه یک منبع ایرانی خوانده، مدعی شده است: واشنگتن در پیشنهاد خود خواستار دریافت اورانیوم با غنای بالای ۶۰ درصد شده است.

به گزارش شفقنا، الجزیره نوشت: این منبع ایرانی به الجزیره گفت: واشنگتن انتقال اورانیوم با غنای بالا به روسیه را رد کرده و کشور سومی را برای انتقال آن پیشنهاد داده است.

منبع ایرانی به الجزیره همچنین گفت: ایران انتقال اورانیوم به خارج از خاک خود را رد کرده و آماده است تا آن را تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رقیق سازی کند.

الجزیره در ادامه به نقل از منبع خود همچنین مدعی شد: ایران آماده است تا اورانیوم با غنای بالا را به سطح ۳.۷ درصد و ۲۰ درصد رقیق سازی کند.

شبکه مذکور در ادامه ادعاهای خود از قول منبع ایرانی اورده است: واشنگتن خواستار توقف غنی‌سازی اورانیوم به مدت بیست سال شده و ایران آن را رد کرده است.

منبع الجزیره ادامه داده است که واشنگتن پیشنهاد پرداخت غرامت به ایران بابت خسارت‌های ناشی از جنگ را رد کرده است.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار