وزیر احیا و انکشاف دهات: تا سال 2030 تمام قریه جات از آب آشامیدنی صحی مستفید خواهند شد+تصاویر مراسم روز جهانی شستن دست ها

شفقناافغانستان-مراسم روزجهانی شستن دست ها در کابل تحت شعار “دست‌های ما – آیندۀ ما” با حضور وزیر صحت برگزار شد.

به گزارش شفقناافغانستان،  روز جهانی شستن دست‌ها با حضور فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه، اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف،  مجیب الرحمن کریمی وزیر احیا و انکشاف دهات و دیگر مسوولین ادرات ذیربط در لیسه ملالی شهر کابل، تحت شعار “دست‌های ما – آیندۀ ما” گرامی داشته شد.

 فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه کشور، شستن دست‌ها و رعایت حفظ الصحه را برای سلامتی هر فرد مهم عنوان نموده گفت:”سالانه حدود یک اعشاریه هفت میلیارد تن به امراض اسهال مصاب می شوند که بیشترین عامل این امراض توجه نکردن بر اهمیت شستن دست ها میباشد.”

وی افزود:”در صورت نه شستن دست‌ها به خصوص قبل از صرف غذا و بعد از رفع حاجت باعث انتقال میکروب ها و اسهالات مزمن شده که در نتیجه باعث سوء تغذی اطفال میشود.”

اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف با تاکید بر اهمیت شستن دست ها، رعایت نظافت و پاکی دست ها را اساسی ترین رکن صحتمندی فرد و جامعه دانست.

از سوی دیگر  مجيب الرحمن كريمي وزیر احیأ و انکشاف دهات از کارکردهای آن وزارت در رابطه به فراهم آوری آب آشامیدنی صحی در قراء و قصبات یادآور شده تأکید نمود که تا سال 2030 تمام قریه جات از آب آشامیدنی صحی مستفید خواهند شد.

 نماینده اداره یونیسف نیز در پیوند به موضوع شستن دست‌ها سخنرانی نموده و بر ادامه همکاری آن اداره در بخش های فراهم آوری سهولت ها و کمک های مالی و تخنیکی تعهد نمود.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار