کشف بیماری ناشناخته‌ای در هند؛ وجود سرب و نیکل در خون افراد مبتلا

شفقناافغانستان-دولت هند یک گروه متخصص از پزشکان را به آندرا پرادش در جنوب این کشور فرستاد تا درباره «بیماری ناشناخته‌ای» که تا کنون صدها نفر را راهی شفاخانه کرده است، تحقیق کنند. یکی از افرادی که این علائم را داشته، جان باخته است.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان، یک نماینده حزب حاکم بهاراتیا جاناتا در پارلمان هند می‌گوید که در آزمایش خون اولیه افراد مقدار زیادی سرب و نیکل وجود داشته است.

پزشکان می‌گویند که افراد علائم متفاوتی از حالت تهوع تا تشنج و غش و بیهوشی دارند.
یک مقام بهداشتی در بیمارستان دولتی شهر ایلورو که بیشترین موارد در آن گزارش شده گفته که بیماران به خصوص کودکان «یک دفعه شروع می‌کنند به بالا آوردن و از سوزش چشم‌هایشان شکایت می‌کنند. در حالی که بعضی از آنها غش کرده و چندبار به حال تشنج افتاده‌اند»

به گفته مقامات رسمی تا کنون بیش از ۵۰۰ نفر به دلیل این علائم در بیمارستان بستری شدند که ۳۰۰ نفر از آنها مرخص شدند و ۱۹ نفر از آنها برای معالجات بیشتر به بیمارستان‌هایی در ایالت‌های دیگر هند منتقل شدند.

به گفته مقامات محلی، کارشناسان سازمان بهداشت جهانی هم قرار است برای تحقیقات بیشتر به شهر ایلورو سفر کنند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار