رهبر کوریای شمالی: راهی جز نشان‌دادن قدرت بازدارندگی خود نداریم

شفقنا افغانستان- رهبر کوریای شمالی، پس از آخرین آزمایش موشکی دوربرد خود گفت، کشورش راهی جز نشان دادن قدرت خود برای «بازدارندگی از جنگ» ندارد.

بع گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان به نقل از راشاتودی، کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی پس از نظارت بر آزمایش یک موشک بالستیک قاره‌پیما (ICBM) در روز گذشته گفت که پرتاب این موشک بار دیگر «سیستم‌های عملیاتی نیروهای استراتژیک هسته‌ای» را ثابت کرد.

خبرگزاری دولتی کوریای شمالی گزارش داده که این موشک کمی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کرد و به ارتفاع ۶۰۴۵ کیلومتری رسید و سپس در دریا فرود آمد.

رهبر کوریای شمالی بر لزوم ایجاد ترس در دشمنان، بازدارندگی واقعی از جنگ و تضمین مطمئن زندگی مسالمت آمیز تأکید کرد.

وی افزود که واشنگتن و سئول با برگزاری مانورهای نظامی «بی پروا» و «در مقیاس وسیع» در شبه جزیره کوریا «خصومت آشکاری با کوریای شمالی» نشان می‌دهند.

پرتاب موشکی کوریای شمالی در روز پنجشنبه سومین آزمایش مهم تسلیحاتی کوریای شمالی در این هفته را رقم زد و در حالی انجام شد که ایالات متحده دور گسترده‌ای از رزمایش‌ها را با کوریای جنوبی رهبری می‌کند. این رزمایش که «سپر آزادی» نام دارد، از روز دوشنبه آغاز شد و قرار است تا هفته آینده ادامه یابد و مقامات می‌گویند که این مانورها بزرگترین رزمایش مشترک دو متحد در پنج سال گذشته است که شامل عناصر شبیه سازی شده و آتش واقعی است.

پیونگ یانگ در ادامه این رزمایش‌های «تحریک آمیز و تهاجمی» محکوم کرد و بارها اعلام کرد که چنین فعالیت‌های نظامی را آماده سازی برای حمله می‌داند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار