فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران سرکوب رسانه‌ها توسط طالبان را محکوم کرد

شفقنا افغانستان – فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران با محکومیت بازداشت‌های گسترده خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای توسط طالبان در افغانستان گفته این عمل‌کرد طالبان فضای آزادی بیان و آزادی مطبوعات در افغانستان را محدودتر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، این فدرانسیون هم‌چنان بازداشت‌های اخیر سه خبرنگار توسط طالبان را ادامه سرکوب رسانه‌های مستقل خوانده و خواستار بررسی قضایای مرتبط به رسانه‌ها از سوی کمیسیون سمع شکایات و نقض حقوق رسانه‌های طالبان شده است.

فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران از کمیسیون رسیدگی به تخطی‌های رسانه‌ای افغانستان خواسته تا بازداشت‌های اخیر کارمندان و پرونده‌های مربوط به رسانه‌ها را بررسی کند.

در این بیانیه آمده است: «آی‌اف‌جی تلاش‌های غیرقانونی مستمر طالبان برای ارعاب و خاموش کردن رسانه‌های افغانستان را محکوم می‌کند. این عمل‌کرد طالبان فضای آزادی بیان و آزادی مطبوعات در افغانستان را بیش‌تر تنگ می‌کند.»

اخیراً دیدبان حقوق بشر در گزارشی که وضعیت حقوق بشری بیش از ۱۰۰ کشور را مورد بررسی قرار داد، افغانستان را جز «وخیم‌ترین کشورها در عرصه حقوق بشر» توصیف کرده بود.

در گزارش دید‌بان حقوق بشر که روز پنج‌شنبه ۲۱ جدی نشر شد، آمده است که «طالبان، رسانه‌های محلی و آزادی بیان را بیش‌تر سرکوب کرده و بازداشت خودسرانه خبرنگاران، مدافعان حقوق بشر و فعالان جامعه مدنی از جمله زنان معترض را افزایش داده‌ است.»

این در حالی است که کمیته جهانی حمایت از خبرنگاران، در بیانیه نیز از طالبان خواست تا از آزار و اذیت و بازداشت اصحاب رسانه به دلیل شغل‌شان دست بردارد.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار