بازگشایی مجدد شاهراه سالنگ به روی رفت و آمد

شفقناافغانستان- وزارت فواید عامه طالبان در اعلامیه‌ای از بازگشایی بزرگ‌راه سالنگ به روی ترافیک خبر داده است.

به گزارش شفقناافغانستان؛ اشرف حق‌شناس، سخنگوی این وزارت گفته که جاده سالنگ از ساعت ۷:۰۰ صبح روز دوشنبه، ۱۷ جدی، به روی موترهای تیزرفتار و مسافربری باز شده است.

حق‌شناس خاطرنشان کرده که همزمان «ریگ و نمک‌پاشی» برای جلوگیری از یخ‌بندان در ساحات مختلف این جاده جریان دارد.

او از شهروندان کشور خواسته که هنگام تردد در این مسیر وسایل و تجهیزات زمستانی با خود داشته باشند.

شاهراه سالنگ از روز جمعه گذشته به این‌سو در پی برف‌باری‌های سنگین مسدود شده بود.

این جاده از راه‌های مهم ترانزیتی کشور به حساب می‌آید که در فصل سرما به دلیل برف‌باری‌های سنگین توأم با توفان هرازگاهی به روی ترافیک بسته می‌شود.

گفتنی است که برف‌باری‌های اخیر اکثریت راه‌های مواصلاتی و شاهراه‌های بزرگ کشور را مسدود کرده است.

در همین حال، شماری از باشنده‌گان کشور می‌گویند که گرچه از برف و بارندگی خوشحال می‌شوند، اما نبود امکانات گرمایشی و مسدود شدن راه‌ها مشکلات جدی را به بار می‌آورد.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار