کشف تونل قاچاق حشیش میان مراکش و اسپانیا؛ ۱۴ نفر بازداشت شدند

شفقناافغانستان – پلیس اسپانیا اعلام کرد که در جریان عملیات مبارزه با قاچاق حشیش، تونلی را کشف کرده است که از خاک مراکش به سبتا، منطقه خودمختار اسپانیا، امتداد دارد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه عرب ۴۸ نوشت: «به گفته پلیس اسپانیا، این تونل که ده‌ها متر طول و ۱۲ متر عمق دارد، در جریان بازرسی انباری در منطقه صنعتی سبتا کشف شده است. سبتا منطقه خودمختار کوچکی در ساحل شمالی مراکش و در مقابل سرزمین اصلی اسپانیا واقع شده است».

در بیانیه‌ای از سوی گارد مدنی اسپانیا آمده است که این تونل «باریک»، «با چوب تقویت شده» و «احتمالاً برای انتقال مواد مخدر بین مراکش و اسپانیا استفاده می‌شده است».

رسانه‌های اسپانیایی گزارش داده‌اند که طول این تونل حداقل ۵۰ متر است و به داخل خاک مراکش امتداد دارد. ممکن است طول آن بیشتر از این باشد، زیرا مقامات هنوز نقطه پایان آن را مشخص نکرده‌اند.

کشف این تونل در جریان عملیاتی علیه باندهای جنایی متهم به قاچاق حشیش به اسپانیا با استفاده از کامیون‌ها صورت گرفته است.

پلیس اعلام کرد که این عملیات در سه هفته گذشته منجر به دستگیری ۱۴ نفر، از جمله دو پلیس، و ضبط شش هزار کیلوگرم مواد مخدر شده است.

این خبر را در عرب ۴۸ ببینید

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار