دریای جاپان برای سومین بار هدف موشک های کره شمالی قرار گرفت

شفقنا افغانستان – در چند هفته گذشته این برای سومین بار است که کره شمالی دریای میان شبه جزیره کره و جاپان را با موشک های بالستیک کوتاه برد هدف قرار می دهد.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) گزارش داد، پیونگ یانگ در هفته‌های اخیر در سه مرحله با شلیک آزمایشی موشک‌های بالستیک کوتاه ‌برد به دریای شرقی که با نام دریای جاپان نیز شناخته می‌شود، به فعالیت نظامی امریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرزهای خود واکنش نشان داد.

 

وضعیت شبه‌جزیره کره که با شروع انتشار شعارهای ضد پیونگ‌یانگ از بوق‌های مرزی کره جنوبی به ناآرامی گرائید، هر روز در بحران جدیدتری قرار می گیرد.

 

واشنگتن و سئول چند هفته ‌ای است که بزرگ‌ ترین رزمایش مشترک تاریخ کره جنوبی را آغاز کرده‌اند.

 

دور جدید تنش در روابط دو کره، جوی از هراس در سئول پایتخت پررونق کره جنوبی حاکم کرده است.

 

این شهر تنها 54 کیلومتر با مرز فاصله دارد و این روزهای بالگردهای نظامی بلک‌هاوک بیشتری را بر فراز خود می‌بیند.

 

با این حال نیروهای دریایی کره جنوبی و امریکا از امروز سه شنبه رزمایش چهار روزه مشترک خود را با هدف مقابله با آنچه تهدیدهای کره شمالی عنوان شده، آغاز کردند.

انتهای پیام

www.af.shafaqna.com

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار