عبدالله: نهادهای امنیتی به وضعیت بد امنیتی شهر کابل توجه کنند

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، در نشست شورای وزیران از مسوولان امنیتی خواست که برای بهبود وضعیت امنیتی شهر کابل به صورت جدی تلاش کنند.

به گزارش شفقناافغانستان؛ رییس اجرایی روز دوشنبه، شانزدهم جدی، در نشست نوبتی شورای وزیران گفت که در روزهای اخیر باشنده‌گان پایتخت از وخامت اوضاع امنیتی دچار تشویش شده‌اند و باید نهادها برای بهبود وضعیت امنیتی شهر کابل توجه کنند.

اخیرا رویدادهای جنایی در شهر کابل و دزدی‌های مسلحانه در این شهر افزایش یافته و به نگرانی مردم افزوده است.

آمارهای پولیس کابل نشان می‌دهد که در هر شبانه روز دست‌کم پنج رویداد جرمی ‌از جمله دزدی‌های مسلحانه در حوزه‌های امنیتی ثبت می‌شود.

هم‌چنان باشندگان پایتخت با راه‌اندازی کارزارهای مدنی در رسانه‌های اجتماعی خواهان تأمین امنیت شهر کابل از سوی نهادهای امنیتی شده‌اند.

«کوچه‌های کابل امن نیست» نام کارزاری است که به تازه‌گی از سوی کاربران صفحات اجتماعی به راه انداخته شده است. در این کارزار آمده است «جرایم جنایی و قتل جوانان توسط دزدان مسلح بیش‌تر از انتحاری و آلوده‌گی هوا از مردم کابل قربانی می‌گیرد.» این کارزار هم‌چنان افزوده است که کشته شدن جوانان بی‌گناه همه‌جا را فرا گرفته، از موترهای لینی تا خانه، دکان و دیوان و دفتر.

«نظاره‌گر مرگ هم‌دیگر نباشیم» کارزار دیگری است که این روزها در رسانه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود. افرادی که این کارزار را به راه انداخته‌اند می‌گویند، کوچه‌های کابل به کشتارگاه مردم بی‌دفاع بدل شده است. در این کارزار اعتراضی کاربران شبکه‌های اجتماعی هم‌دیگر را به راه‌اندازی اعتراضات علنی دعوت می‌کنند و می‌گویند نهادهای امنیتی باید دست به کار شوند و امنیت شهر را تامین کنند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار