مقام طالبان: اگر مکاتب دخترانه بازگشایی نشود جهان حکومت ما را به رسمیت نخواهد شناخت

شفقنا افغانستان- یک مقام طالبان می‌گوید که اگر حکومت این گروه مکاتب دخترانه را بازگشایی نکند کشورهای غربی حکومت طالبان تا بیست سال دیگر هم به رسمیت نخواهد شناخت.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، فاروق اعظم، مشاور وزارت انرژی و آب حکومت طالبان در یک نشست خبری می‌گوید که اگر مکتب‌های دختران به روی دانش‌آموزان بازگشایی نشوند تا بیست سال دیگر نیز جهان حکومت طالبان را به رسمیت نخواهد شناخت.

آقای اعظم گفت: «اگر این مسئله حل نمی‌شود بیست سال دیگر هم امارت را دنیا و غرب به رسمیت نخواهد شناخت، این‌ مشکل امارت است، تعلیم حق دختران است، به هر لباس و به هر طریق شرعی که می‌شود آن را شما جور کنید.»

گفتنی است پس از تسلط طالبان بر افغانستان این گروه اقدام به بستن مکاتب دخترانه به روی دختران بالاتر از صنف ششم کرده است که واکنش های زیادی را در داخل و خارج کشور در پی داشته است.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار