نبیل: طالبان بیماری کشنده و مزمن برای افغانستان و منطقه است

شفقنا افغانستان – رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان، طالبان و فکر طالبانی را بیماری کشنده و مزمن برای جامعه امروز و آینده افغانستان و منطقه دانسته است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان شنبه‌شب، ۲۲ دلو، در صفحه توییترش با نشر عکس شماری از چهره‌های طالبان در کنار سفیر ایران در مراسم تجلیل از چهل‌‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور، طالبان را به چوپانی تشبیه کرده که در فکر استفاده از گوشت و پوست گوسفندان است نه خود آنان.

نبیل ظاهراً با گوشزد کردن به ایران هشدار داده است: «نزدیکی با این مرض شما را مبتلا خواهد ساخت و عواقب خطرناکی برای‌تان خواهد داشت.»

رحمت‌الله نبیل تأکید کرده است که طالبان خود را چوپان و بقیه را رمه فکر می‌کنند.

گفتنی‌ است که ایران هرچند هنوز طالبان را به رسمیت نشناخته، اما روابط گسترده‌ای با این گروه دارد.

برچسب‌گذاری شده:
اشتراک این مقاله

آخرین اخبار