هشدار سازمان صحی جهان از خطر شیوع شدید ملاریا در افغانستان

شفقنا افغانستان- سازمان صحی جهان به تازگی از خطر شیوع شدید بیماری ملاریا در افغانستان هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، سازمان صحی جهان می‌گوید، تشخیص و درمان ملاریا در افغانستان وجود ندارد و باید دواها و مواد مصرفی این بیماری به‌گونه منظم در اختیار مراکز صحی عمومی قرار بگیرد.

به گفته این سازمان، اگر این شکاف پر نشود، خطر شیوع شدید ملاریا در افغانستان وجود دارد.

به گفته سازمان صحی جهان، از اوایل سپتامبر سال روان میلادی دواهای ضروری و تجهیزات

پیشتر صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و ملاریا نیز هشدار داد که تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها به تلاش‌ها برای مقابله با سه مورد از مرگ‌بارترین بیماری‌های عفونی جهان ضربه می‌زند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار