داعش مسئولیت حمله انتحاری شهر قندهار را برعهده گرفت

شفقنا افغانستان – گروه داعش مسئولیت حمله انتحاری در مقابل دفتر کابل بانک در شهر قندهار را برعهده گرفت.

خبرگزاری اعماق متعلق به داعش پنج‌شنبه‌شب، ۲ حمل گزارش داده که مهاجم این گروه کمربند انتحاری خود را در میان جمعیت حدود ۱۵۰ نفری اعضای طالبان منفجر کرده است.

این حمله حوالی ساعت ۸:۳۰ دقیقه پنج‌شنبه رخ داد.

هرچند طالبان شمار کشته شده‌گان این انفجار را سه تن اعلام کرده‌اند، اما منابع از شفاخانه میرویس قندهار به روزنامه ۸صبح گفتند که در این رویداد ۲۰ تن کشته و ۳۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

برخی منابع صحی دیگر شمار کشته شده‌گان این انفجار را ۲۱ تن و زخمیان آن را دست‌کم ۵۰ تن اعلام کرده‌اند.

این حمله در حالی صورت گرفته است که شمار زیادی از اعضای طالبان در پشت دفتر کابل بانک برای دریافت تنخواه‌شان صف کشیده بودند.

شمار کشته شده‌گان اعضای طالبان در این انفجار مشخص نیست.

پیشتر وزارت امور داخله طالبان نیز اعلام کرده بود که براساس بررسی‌های ابتدایی، انفجار در قندهار توسط داعش صورت گرفته است.

گفتنی است که طالبان همواره مدعی از بین بردن گروه داعش در افغانستان شده‌اند.

چندی پیش عبدالسلام حنفی، معاون اداری رییس‌الوزرای این گروه در دیدار با بختیار سعیدوف، وزیر امور خارجه اوزبیکستان گفته بود که داعش زاده استخبارات خارجی بوده و اکنون از بین برده شده است.

برچسب‌گذاری شده:
اشتراک این مقاله

آخرین اخبار