عفو بین‌الملل: فعالان مدنی و روزنامه‌نگاران توسط طالبان سرکوب می شوند

شفقناافغانستان- سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید که سرکوب فعالان مدنی و خبرنگاران از سوی طالبان در افغانستان یک واقعیت تلخ است.

به گزارش شفقناافغانستان؛ عفو بین‌المللی روز دوشنبه، ۳۰ میزان، با نشر بیانیه‌ای نگاشته که جامعه مدنی افغانستان توسط طالبان درهم شکسته است.

در بیانیه آمده است: «روزنامه‌نگاران، فعالان مدنی و معترضان به‌طور منظم هدف قرار می‌گیرند و شمار زیادی از آنان مجبور به مخفی شدن یا فرار به خارج از کشور شده‌اند.»

این نهاد فشارهای جامعه جهانی بر طالبان برای رهایی فعالان مدنی زندانی را موثر خوانده است.

براساس بیانیه، حمایت جهانی از مدافعان حقوق بشر ضروری است.

به گفته عفو بین‌الملل، فعالان افغان مقیم ایران، پاکستان و ترکیه با چالش‌های جدی مالی و خطر اخراج روبرو هستند.

گفتنی است که طالبان پس از تسلط دوباره‌شان بر افغانستان، محدودیت‌های شدیدی را علیه شهروندان کشور، به‌ویژه زنان و فعالان مدنی وضع کرده‌اند.

چند روز پیش نیز این نهاد بین‌المللی گفته بود که قطع‌نامه‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به اندازه کافی از مردم افغانستان حمایت نمی‌کند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار