پزشکیان: آمریکا در ازای سه ماه مهلت، تمام یورانیوم غنی‌شده ایران را می‌خواست

شفقنا افغانستان – مسعود پزشکیان، رییس‌جمهور ایران می‌گوید که امریکا در ازای سه ماه مهلت برای عدم بازگشت تحریم‌ها، خواستار تمام یورانیوم غنی‌شده ایران بود.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان به از ایرنا، پزشکیان بامداد امروز هنگام ترک نیویارک به مقصد تهران به خبرنگاران گفته است که این درخواست «به هیچ وجه قابل قبول نیست.»

رییس‌جمهور ایران افزوده است: «اگر قرار باشد، بین خواسته غیرمنطقی آن‌ها و اسنپ‌بک یکی را انتخاب کنیم، آن اسنپ بک خواهد بود که با وجود آن نیز تمام مشکلات خود را حل خواهیم کرد.»

این اظهارات پس از آن مطرح شده است که دیشب قطعنامه پیشنهادی چین و روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تعویق فعال‌سازی مکانیسم ماشه علیه ایران، رأی نیاورد.

با ناکامی این قطعنامه، قرار است تحریم‌های سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا علیه ایران، از ساعت هشت امشب به وقت امریکا، دوباره فعال شوند.

روند اجرایی این تحریم‌ها که بخش‌های هسته‌ای، تسلیحاتی، بانکی و اقتصادی ایران را هدف قرار داده است، پس از توافق ایران با امریکا و کشورهای غربی در سال ۲۰۱۵ میلادی درباره‌ی برنامه هسته‌ای‌اش، متوقف شده بودند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار