احدی: مردم افغانستان در خط مقدم عدم مصونیت غذایی هستند

شفقناافغانستان-انوارالحق احدی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری گفته است که در حال حاضر شهروندان افغانستان در خط مقدم عدم مصونیت غذایی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان، انوارالحق احدی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، امروز (دوشنبه، 4 اسد) که در اجلاس سیستم‌های غذایی سازمان ملل (UNFSS) صحبت می‌کرد، گفت که در حال حاضر میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به‌طور فزاینده در معرض کمبود مواد غذایی قرار دارند.

به گفته او شهروندان افغانستان اما در خط مقدم عدم مصونیت غذایی هستند. احدی تأمین غذای متعادل و پایدار برای شهروندان کشور را از اولویت‌های دولت افغانستان عنوان کرد.

وزیر زراعت گفت که امکان افزایش فقر و عدم مصونیت غذایی در افغانستان به دلیل جنگ و خشک‌سالی وجود دارد. با این حال او با توجه به زراعتی بودن کشور، بر رشد زراعت و تأمین غذا تأکید کرد.

احدی گفت که وزارت زراعت در حال نوسازی زراعت کشور است. به گفته او این وزارت تخم‌های اصلاح شده را به دهقانان توزیع و شیوه جدید باغداری را در میان باغداران ترویج کرده است. او این کارها را در کاهش فقر در مناطق دور دست کشور موثر خواند.

هم‌چنان او افزود که افغانستان برای اطمینان از مصونیت غذایی، اداره مستقل غذا را ایجاد کرده است.

احدی افزود که افغانستان متعهد به تأمین غذای سالم و مناسب برای شهروندانش است، از این رو او در زمینه استانداردسازی غذا، خواستار همکاری جامعه جهانی شد.

وزیر زراعت از سازمان ملل، مؤسسات آن، سایر شرکای توسعه‌ای، مؤسسات تحقیقاتی و دانشگاهی و اتحادیه‌های جهانی نیز خواست که به پشتی‌بانی تخنیکی و مالی‌شان از افغانستان ادامه دهند تا در ده سال آینده غذای استاندارد برای شهروندان تأمین شود.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار