نبیل: سه مقام‌ ارشد طالبان برای حل اختلافات درونی به قندهار سفر کرده‌اند

شفقنا افغانستان- رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان می گوید که سه مقام‌ ارشد طالبان برای حل اختلاف‌های داخلی شان به ولایت قندهار سفر کردند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان به نقل از «آماج»، رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان در توییترش نگاشته است که سه مقام‌ ارشد طالبان برای حل اختلاف‌های داخلی شان به ولایت قندهار سفر کرده‌اند تا با ملا هبت‌الله، رهبر طالبان دیدار و گفت‌وگو کنند.

نبیل افزوده است که ملا عبدالغنی برادر، سراج‌الدین حقانی و ملا یعقوب مجاهد، سه عضو ارشد طالبان هستند که برای حل اختلاف‌های داخلی شان به دیدار ملا هبت‌الله رفته‌اند.

وی همچنین می‌گوید که دو مقام طالبان به قندهار رسیده و ملا یعقوب قرار است در راه از بازگشت از ولایت هرات به قندهار برود.

به گفته نبیل، براساس این اصلاحات، قرار است برخی از چهره‌های طالبان هم‌چو شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم، عبدالحق‌ واثق، رییس استخبارات طالبان و شماری از چهره‌های دیگر از وظیفه‌های شان برکنار شوند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار