واشنگتن‌پست: بستن مکاتب در افغانستان، دختران را به بیماری‌ روانی دچار کرده است

شفقنا افغانستان- روزنامه امریکایی واشنگتن پست می‌گوید، مسدود ساختن مکاتب، دختران افغان را به بیماری‌های روانی دچار کرده است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان به نقل از رسانه‌های امریکایی، این روزنامه در تازه‌ترین گزارش خود نوشته که بستن مکاتب متوسطه، لیسه و دانشگاه‌ها به روی دختران افغان از سوی حکومت طالبان، بسیاری دختران را مصاب به بیماری های روانی کرده است.

این گزارش که با صحبت با داکتران و روانشناسان افغان در داخل افغانستان تهیه شده است، می افزاید که اعمال محدودیت‌های روز افزون بر زنان و دختران افغان سبب شده تا شمار مراجعین زن به شفاخانه های روانی افزایش یابد.

در این گزارش به نقل از یک متخصص افغان امراض روانی آمده که اعمال محدودیت‌ها از سوی طالبان، زنان و دختران را نسبت به آینده شان ناامید ساخته که به گفتهٔ‌ این روان شناس،‌ این محدودیت‌ها موجب انزوا و افسردگی برخی از دختران شده است.

یک روانشناس دیگر به واشنگتن پست گفته است که اعمال محدودیت های روز افزون بر زنان از سوی طالبان، حتی زنانی را که مستقیماً از این محدودیت ها متاثر نشده بودند، نیز به مشکلات روانی مصاب کرده است.

گفتنی است طالبان پس از تسلط دوباره بر افغانستان محدودیت‌های زیادی بر زنان وضع کرد؛ منع کار و آموزش از محدودیت‌های عمده این گروه است.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار