شاروالی طالبان در کابل: ادعای شورای پناهندگان ناروی حققیت ندارد

شفقنا افغانستان- شاروالی طالبان در کابل ادعای شورای پناهندگان ناروی مبنی بر اخراج اجباری آوارگان از کمپ‌ها را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، مسئولان در شاروالی طالبان در کابل می‌گویند که در جریان تخلیه بیجا شدگان داخلی از کمپ به هیچ کسی آسیبی نرسیده و زمین‌های غصب شده دولتی دوباره استرداد شده است.

نعمت‌الله بارکزی، سخنگوی شاروالی طالبان در کابل به رسانه‌ها گفته است که «درناحیۀ 22 شهرکابل یک چهاردیواری به مساحت 100 جریب زمین توسط غاصبین غصب شده بود و شاروالی کابل با حضور داشت هیئت، ساحه متذکره را تخریب کرده است.»

بارکزی می‌افزاید که برای این افراد بارها اطلاع داده شده بود که ساحه را تخلیه کنند، ولی هیچ گونه اقدامی صورت نگرفت وبلاخره شاروالی کابل ناگذیر شد که این ساحه و ساحات دیگر را از وجود این غاصبین پاک کند.

گفتنی است شورای پناهندگان ناروی اخیرا اعلام کرد که هنگام اخراج اجباری آوارگان از کمپ‌های موقت در کابل دو کودک چهارساله و ۱۵ ساله جان باخته‌ و ۲۸۰ خانواده بی‌سرپناه شده‌اند. اما شاروالی کابل می‌گویدکه 100 جریب زمین دولتی در ناحیه 15 توسط غاصبین غصب شده بود و ساحه از وجود این افراد پاک شده است.

این شورا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که بیجا شدگان داخلی در شهر کابل به گونۀ اجباری از کمپ‌های موقت بیرون شده‌اند.

شورای پناهندگان ناروی همچنان گفته است که  دو کودک هنگام اخراج اجباری این خانواده‌ها از کمپ  جان‌باخته‌اند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار