گفت‌وگوی وزیران خارجه امریکا و پاکستان در مورد افغانستان

شفقنا افغانستان – وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرده که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور با بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان، در مورد اقتصاد این کشور و مسایل مربوط به افغانستان تلفنی گفتوگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری شفنقا افغانستان، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا، دوشنبه‌شب، ۲ اسد، گفته که این دو مقام بر مشارکت سازنده امریکا و پاکستان تاکید کرده‌اند.

میتو میلر در مورد این‌که بلیکن و زرداری روی چه مسایل در باره افغانستان پرداخته‌اند، جزییات ارایه نکرده است.

پاکستان پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، گواه چندین حمله مرگبار از سوی تحریک طالبان پاکستان (TTP)، بود. اسلام‌آباد می‌گوید که این حملات در داخل خاک افغانستان زیر کنترل طالبان برنامه‌ریزی می‌شوند، ادعای که بارها از سوی طالبان رد شده است.

وزیر امور خارجه امریکا خاطرنشان کرده که مردم پاکستان به‌شدت از حملات تروریستی آسیب دیده‌اند.

وی همچنان بر تعهد واشنگتن به ادامه همکاری با پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرده است.

این تماس تلفنی ساعاتی پس از آن صورت گرفت که جنرال مایکل‌اریک کوریلا، رییس فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام)، در جریان نشستی در شهر راولپندی، در مورد وضعیت امنیت منطقه‌ای با جنرال عاصم منیر، رییس ستاد ارتش پاکستان، ملاقات کرد.

براساس بیانیه‌ای ارتش پاکستان، این دو مقام نظامی در زمینه همکاری‌های دفاعی اسلام‌آباد و واشنگتن نیز بحث کردند.

پیش از این دو کشور از طالبان خواسته‌اند تا اطمینان حاصل کنند که خاک افغانستان به‌عنوان پناهگاه امن تروریست‌ها استفاده نمی‌شود.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار