ازبکستان: حجم تجارت با افغانستان را تا 3 ملیارد دالر افزایش می دهیم

شفقناافغانستان- جمشید خوجائف معاون صدراعظم ازبکستان گفت که مقامات ازبکستان قصد دارند حجم تجارت با افغانستان را تقریباً چهار برابر تا 3 میلیارد دالر افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان به نقل از اسپوتنیک؛ خوجایف در کابل با نمایندگان طالبان درباره گسترش همکاری های تجارتی و اقتصادی بین دو کشور گفتگو کرد.
خوجایف می‌گوید: برای افزایش صادرات افغانستان به ازبکستان، جناح ازبکستان برنامه‌های را برای افزایش حجم تجارت بین دو کشور به حدود سه میلیارد دالر اجرا خواهد کرد. در پایان سال 2022، دوران مالی ازبکستان و افغانستان به 760 میلیون دالر رسید. بنابراین، رشد برنامه ریزی شده می تواند تقریبا چهار برابر باشد.

خوجایف همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه بین المللی محصولات افغانستان در تاشکند و همچنین افتتاح یک مرکز تجارتی بزرگ برای تجاران افغانستان در ترمز در جنوب ازبکستان خبر داد.
گفته شده است که هیئت ازبکستان به افغانستان همچنین شامل روسای وزارت های زراعت، برق، منابع آب، حمل و نقل و تعدادی دیگر از بخش های این جمهوری است.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار