تخریب «طاق اتحاد» به فرمان رهبر کوریای شمالی در پیونگ‌یانگ

شفقنا افغانستان- بنای «طاق اتحاد» در پیونگ‌یانگ که به عنوان نماد امید به وحدت دو کوریای ساخته شده بود.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، پیونگ‌یانگ بنای تاریخی مهمی را که در پایتخت به عنوان نمادی از آرزو و امید برای اتحاد و آشتی دو کوریای ساخته و نصب شده بود، تخریب کرد.

این اقدام به فرمان کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی صورت گرفت که هفته گذشته کوریای جنوبی را «دشمن اصلی» کشورش خواند و تاکید کرد که چنین اتحادی دیگر امکان پذیر نیست.

تصاویر ماهواره‌ای از پیونگ یانگ که روز گذشته توسط یک رسانه آنلاین ناظر بر تحولات کوریای‌ شمالی منتشر شد نشان داد که بنای یادبود طاقی شکل موسوم به «طاق اتحاد» که به عنوان نماد امید برای اتحاد مجدد احتمالی دو کوریای پس از اجلاس تاریخی سران دو کشور در سال ۲۰۰۰ ساخته شده بود در جای خود دیده نمی‌شود.

با این حال، برخی خبرگزار‌ها از جمله رویترز اعلام کرده‌اند که قادر نیستند به صورت مستقل تخریب این بنای تاریخی را تایید کنند.

بنا به گزارش رسانه‌های رسمی کوریای شمالی، کیم جونگ اون در سخنان روز ۱۵ ژانویه خود در «مجلس عالی خلق» این کشور خواستار تخریب این بنا شده و دستور داده بود تا قانون اساسی به گونه‌ای اصلاح شود که کوریای جنوبی برای همیشه «دشمن اصلی» کشورش قلمداد و هرگونه تلاش در جهت اتحاد و یکپارچگی به کلی برچیده شود.

تنش‌ها در شبه جزیره کوریای به دنبال مانورهای مشترک نظامی ارتش کوریای جنوبی و ایالات متحده که در پاسخ به تهدید‌ها و آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کوریای شمالی انجام می‌شود، شدت گرفته است.

بر اساس اطلاعات آرشیویِ در دست دولت کوریای جنوبی، بنای یادبود طاق اتحاد که به عنوان نماد آرزو برای وحدت دو کشور تلقی می‌شد ۳۰ متر ارتفاع داشت و بر مبنای سه منشورِ «خود اتکایی، صلح و همکاری ملی» ساخته شده بود.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار