پیشنهاد رحمت‌الله نبیل به زنان و فعالان حقوق بشر: روابط خود با سازمان ملل را به حالت تعلیق درآورید

شفقناافغانستان- رحمت‌الله نبیل، رییس عمومی امنیت ملی در حکومت پیشین به زنان و و فعالان حقوق بشر پیشنهاد تعلیق همه تعاملات رسمی با سازمان ملل متحد را داده است.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان؛ نبیل روز یک‌شنبه، ۳ سرطان، با نشر پیامی در برگه ایکس نوشته است که امروز زنان افغانستان با واقعیت تلخ از سرکوب سیستماتیک روبه‌رویند، وضعیتی که به درستی به‌عنوان آپارتاید جنسیتی توصیف می‌شود.

وی تصریح کرده است: «در پرتو این خیانت به اصل، من پیشنهاد تعلیق همه تعاملات رسمی با سازمان ملل توسط زنان و فعالان حقوق بشر افغانستان را می‌دهم و این تعلیق باید تا زمانی که سازمان ملل متحد و رهبری آن معیارهای دوگانه خود را در قبال مردم افغانستان اصلاح نکنند و صراحتاً به اصول مندرج در منشور ملل متحد پابند باشند، به قوت خود باقی بماند.»

او علاوه کرده است: «سازمان ملل در واقع با حذف زنان افغانستان و جامعه مدنی از گفت‌وگوهای مهم مانند نشست سوم دوحه در کنار طالبان قرار گرفته، این محرومیت به منزله تایید ضمنی سیاست‌های تبعیض‌آمیز طالبان، خیانت آشکار به منشور سازمان ملل متحد است.»

به گفته نبیل، سازمان ملل متحد بارها به خواسته‌های طالبان تن داده است و از حقوق اساسی بشر، زنان و خواسته‌های مردم افغانستان چشم‌پوشی کرده است.

این در حالی است که پس از نگرانی نهادهای حقوق بشری از عدم حضور زنان افغانستان در نشست سوم دوحه، رزا اوتونبایوا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد از حذف زنان در این نشست حمایت کرد.

او افزود که بدون حضور زنان افغانستان مطالبات آن‌ها از سوی نماینده‌گان ویژه ۲۲ کشور برای افغانستان در این نشست با طالبان مطرح خواهد شد.

غیبت زنان افغانستان در نشست سوم دوحه با انتقاد شدید نهادهای حقوق بشری روبرو شده است.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار