اخراج بیش از ۸ هزار مهاجر افغان از پاکستان در دو روز گذشته

شفقناافغانستان – سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) اعلام کرد که در جریان دو روز اخیر، ۸ هزار و ۲۵ شهروند افغانستان، شامل افراد بدون مدارک و دارندگان کارت شهروندی افغانستان (ACC)، از پاکستان اخراج شده‌اند. این سازمان روز دوشنبه، ۱۸ حمل، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس گزارش داد که پس از پایان مهلت تعیین‌شده توسط دولت پاکستان، روند اخراج مهاجران افغان از تاریخ ۵ اپریل شدت گرفته است.

به گزارش شفقناافغانستان؛ بر اساس این گزارش، مهاجران اخراج‌شده از طریق گذرگاه‌های مرزی تورخم و اسپین‌بولدک به افغانستان بازگردانده شده‌اند. سازمان بین‌المللی مهاجرت تأکید کرد که به‌عنوان هماهنگ‌کننده کنسرسیوم مرزی، در حال برنامه‌ریزی برای تقویت اقدامات حمایتی خود در نقاط مرزی است تا بتواند به افزایش احتمالی بازگشت‌های اجباری در روزهای آتی پاسخ دهد.

این نهاد بین‌المللی همچنین هشدار داد که با توجه به تشدید آسیب‌پذیری‌ها و نیازهای فزاینده مهاجران بازگشتی، تأمین فوری منابع مالی اضافی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه ضروری است.

این اخراج‌ها در حالی صورت می‌گیرد که دور دوم طرح پاکستان برای بیرون راندن مهاجران افغان آغاز شده است. در همین راستا، سازمان عفو بین‌الملل بار دیگر با تداوم کارزار «حذف مهلت»، از دولت پاکستان درخواست کرده تا از تصمیم خود برای اخراج مهاجران افغان صرف‌نظر کند.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار