انتقاد از محفل «کباب‌خوری» مقام‌های طالبان در سایه ناامنی غذایی گسترده

شفقنا افغانستان- بازنشر ویدیوئی از محفل غذایی سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان و شماری از مقام‌های ارشد این گروه، موجی از انتقادات را در شبکه‌های اجتماعی افغانستان برانگیخته است. شهروندان معترضند که در شرایطی که گزارش‌ها از گرسنگی و عدم پرداخت منظم معاش کارمندان حکایت دارد، تظاهر مقام‌ها به عادی‌بودن اوضاع و برگزاری محافل تفریحی، با واقعیت‌های تلخ زندگی مردم همخوانی ندارد.
به گزارش شفقنا افغانستان؛ این انتقادات در حالی مطرح می‌شود که برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) اخیراً اعلام کرده ۷۴ درصد جمعیت افغانستان در سال ۲۰۲۵ با ناامنی غذایی مواجه هستند و اقتصاد کشور، با وجود رشد ناچیز ۱.۹ درصدی، توانایی همگامی با رشد سریع جمعیت را ندارد.

این در حالیست که شکاف میان «تصویرسازی رسمی» و «واقعیت معیشتی» می‌تواند اعتماد عمومی را بیش از پیش تضعیف کند و نارضایتی‌های پنهان را به سطح بیاورد. مدیریت ادراکی بحران، بدون ارائه راهکارهای ملموس برای بهبود معیشت، احتمالاً به تشدید چالش‌های مشروعیت‌سازی برای حاکمیت فعلی منجر خواهد شد.

اشتراک این مقاله

آخرین اخبار